zondag 15 mei 2016

Travel wishlist || Vijf Europese steden




I love stedentrips! Als het even kon zou ik elk jaar wel een paar mooie steden willen bezoeken. Ik hou er van om dagen rond te slenteren en 's avonds uitgeteld in bed te ploffen, om verplicht te genieten van een ontbijtje in het hotel en het avondeten in een restaurantje in de buurt en ik hou ervan om in korte tijd de mooie bezienswaardigheden en de cultuur van een stad te bewonderen om vervolgens met duizend nieuwe foto's op mijn camera terug te komen. Ondanks dat ik al best veel mooie steden heb bekeken, staan er ook nog genoeg op mijn wishlist. Lees je mee?

Rome

Het lijkt me heel bijzonder om deze stad vol historie te bezoeken. Als ik even snel google, wordt ik al overladen door bezienswaardigheden die allen het bezoeken waard zullen zijn. Vooral naar Vaticaanstad ben ik reuze benieuwd! Wanneer gaan we? ;) 



Lissabon

Een stad waarvan ik, naast genieten van de Portugese zon, niet zo goed weet wat ik hier precies wil doen. Dit lijkt me echt zo'n stad waarin ik lekker zou rondwandelen en maar zou zien wat ik tegenkom. Of ik zou een wandelroute lopen die langs alle hoogtepunten van de stad komt.




Londen

Ongetwijfeld één van de meest populaire steden om te bezoeken. Ik ben er nog nooit geweest, maar daar komt hopelijk snel verandering in! Mocht ik dit jaar mijn diploma halen dan ga ik met mijn moeder deze mooie stad bezoeken. Ik zie ons al rondlopen door de wijken, de toerist uithangen bij alle beroemde bezienswaardigheden en foto's maken met de rode telefooncellen. Een middagje shoppen zou dit tripje helemaal afmaken.




Wenen

Dit is misschien niet de meest voor de hand liggende stad, maar ik heb al zo vaak gehoord dat het een prachtige stad moet zijn.. Daar wordt ik nieuwsgierig van! Wenen kent vele paleizen en kerken en een hele leuke toeristische attractie: een ritje maken in een koets met twee paarden ervoor (dit wordt een fiaker genoemd).




Barcelona

Oke. Oke, ik geef het toe. Ik speel nu een tikkeltjes vals.. Ik ben namelijk al eens in Barcelona geweest. Maar na een heftige week is Lloret de Mar een dagje Barcelona plannen is niet héél handig. Ik ben er geweest, maar meer dan de Sephora, Mac Donalds en de Sagrada Familia heb ik niet gezien. Er zijn nog zó veel mooie plekken in Barcelona die ik wil bewonderen. Hier ga ik zeker nog eens naar toe.





Nu ik dit eenmaal opgeschreven heb, krijg ik nog meer de kriebels om een tripje te boeken. Welke steden zou jij graag willen bezoeken? Of heb je misschien tips voor één van deze (of andere!) leuke steden?


Liefs,
Kim

2 opmerkingen:

  1. Leuk artikel! Van dit lijstje ben ik alleen in Rome geweest, zeker een aanrader! De leukste hoofdsteden die ik heb bezocht vond ik Boedapest en Praag.. Barcelona en Lissabon staan heel hoog op mijn lijstje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! In Boedapest en Praag ben ik ook geweest, daar zou ik zo nog eens heen gaan. Prachtige steden zijn dat!

      Verwijderen