zondag 22 mei 2016

Series die ik volg of uitgekeken heb




Ik en serie's zijn een perfecte match. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik helemaal niet zo héél veel kijk, hoor. Ik heb altijd periodes waarin ik veel kijk en na een paar weken heb ik er ineens geen behoefte meer aan en kijk ik nauwelijks. Een goede serie kan me echt meeslepen waardoor ik niet kan stoppen met kijken en het me constant bezighoudt. Een wat meer simpele serie kan me juist weer goed vermaken op mijn luie zondag. 

Ik heb vijf series op een rijtje gezet die ik de afgelopen tijd veel heb gekeken en absoluut het kijken waard zijn.



Pretty little liars 

Wie kent de serie niet? In mijn rijtje kan hij niet ontbreken want mijn liefde voor series ontstond dankzij PLL. Inmiddels kunnen we alweer bijna genieten van nieuwe afleveringen met Emily, Spencer, Aria en Hanna. Wat vond ik deze serie spannend! Ik weet nog dat ik er niet van kon slapen, toen ik net begonnen was met kijken. Want hoe kan iemand alles weten wat jij doet?! De vier meiden worden namelijk gestalkt door 'A'. Niemand weet wie deze A is, en dus zetten de meiden alles op alles om deze A te ontmaskeren. Eerlijk toegegeven: na zes seizoenen ben ik er ook wel een beetje klaar mee. Maar ik blijf toch kijken, want spannend blijft het wel!


Switched at birth

Naast PLL wilde ik ook wel een andere serie volgen. Dat werd Switched at Birth. Deze serie draait om twee meiden die bij hun geboorte zijn verwisseld, Daphne en Bay. Zij zijn opgegroeid in totaal verschillende families. Ik vond deze serie zo leuk! Het is geen moment saai geweest. Ik vond het erg leuk om te zien hoe de beide meiden totaal verschillend zijn opgegroeid en hun normen en waarden soms erg met elkaar botsten. Dit geld niet alleen voor de meiden, maar ook de normen en waarden van hun ouders verschillen compleet. Verder zie je ook dat de meiden worstelen met hun identiteit en komen er allerlei andere typische tienerdingen voorbij zoals vriendjes en ruzie met ouders. Aanrader! 





Orphan Black

De laatste serie die ik gekeken heb en ik durf daar wel aan toe te voegen dat het ook de beste was. In slechts drie weken heb ik alle drie de seizoenen gekeken. Ik. Kon. Niet. Stoppen! De serie gaat over Sarah Manning, zij is getuige van de zelfmoord van Beth Childs die als twee druppels water op haar lijkt. Sarah besluit om de identiteit van Beth over te nemen en ontdekt op deze manier dat Beth en Sarah klonen zijn. Al snel komt zij erachter dat zij en Beth niet de enige zijn.. Vanaf de eerste aflevering had de serie me in zijn greep. Ik moest weten hoe dit in elkaar zat. Echt een super interessante, spannende, grappige en ontroerende serie. Ik vind het ook zo knap hoe de hoofdrolspeelster al die verschillende types kan spelen. Dikke aanrader! 


Orange is the new black 

Deze serie heb ik vrij snel uitgekeken. Ik moest er eerst even inkomen, maar ik was al snel niet meer weg te slaan bij deze serie. De serie gaat over Piper Chapman die voor 15 maanden de gevangenis in moet vanwege drugssmokkel. Het leuke vind ik dat Piper eigenlijk een hele normale dame is, in tegenstelling tot de typisch figuren die ze tegenkomt in de gevangenis. Piper is een slimme dame en daardoor maakt ze al vrij snel vijanden, maar weet ze zich ook staande te houden in deze bijzondere situatie. Ik vind het heel bijzonder om te zien hoe het er in deze typisch cultuur aan toe gaat. Vriendschappen die gesloten worden, vijanden die gemaakt worden, bewakers die hun macht misbruiken.. Het komt allemaal voorbij.


Rita 

Tot slot een niet zo'n bekende serie. Rita is een lerares die haar eigen regels heeft en deze nastreeft. Ze heeft seks met het schoolhoofd en rookt op het toilet. Op een of andere manier weet zij altijd overal mee weg te komen. Ik vind het mooi om te zien hoe Rita altijd aan de kant van de leerlingen staat en alles voor hen doet. Ongeacht wat haar collega's hiervan vinden. Je moet deze series eigenlijk gewoon kijken. Ik heb erg genoten van de humor in deze serie. (Rita is te vinden op Netflix). 


Heb jij deze series gekeken?
En welke raad jij mij aan?

2 opmerkingen:

  1. Leuk lijstje. Ik heb geen 1 serie gekeken, hou dan ook meer van crime series of thriller.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik af en toe ook wel leuk om te kijken inderdaad. Ik keek vroeger super veel CSI bijvoorbeeld!

      Verwijderen