zondag 4 september 2016

Genieten van Oostenrijk in de zomer


Dit jaar ben ik voor de vierde keer naar Oostenrijk geweest en alle keren ben ik hier in de zomer op vakantie geweest. Ik hoor best vaak dat mensen het gek vinden om in de zomer naar dit land te gaan.. want de bergen zijn toch om te skiën? En bovendien ga je toch veel liever aan het strand liggen?

Eerlijk is eerlijk, als ik iedere zomer één keer op vakantie zou gaan dan zou ik ook (nog) niet snel voor Oostenrijk kiezen. Maar dit jaar had ik het geluk dat mijn ouders twee weken naar Oostenrijk gingen en ik, met mijn broertjes, een paar dagen mee kon. Ik vind Oostenrijk namelijk echt een prachtig land. Bij deze som ik wat genietmomentjes op van mijn afgelopen vakantie.

- Het uitzoeken van de route! Nu heb ik dit niet helemaal zelf gedaan, want papa heeft de route van te voren al bedacht. Ik hou er van om met de wegenkaart op schoot te zitten en de juiste weg te vinden.

- Ons mega comfortabele appartement met uitzicht op de bergen (moet ik nog meer zeggen?).

- Sowieso ons appartement. Ik ben de camping gewend, maar nu heb ik ineens een bed! En nog een tweepersoons bed ook. En een kledingkast. En een nachtlampje. En een wastafel. Een douche. Een bank. Een keuken! We hadden zelfs een afwasmachine, oven en een broodrooster.

- Spelletjes spelen met mijn familie. Daar hebben (maken!) we thuis nooit tijd voor.. Terwijl het zo gezellig is. Onder het genot van een hapje en een drankje ;)

- Op pad gaan. Ja, in Oostenrijk lig je nu niet eenmaal de hele dag te bakken in de zon. Al hou ik daar ook heel erg van, maar op pad gaan vind ik ook zó leuk.. Dan trek ik goede schoenen aan, pak m'n rugtas in met m'n camera en wat informatiekaarten, zet ik mijn zonnebril op en kunnen we gaan! Ik wil wat zien!

- Denken dat je een gemakkelijke route gaat lopen, maar het een pittige en steile route blijkt te zijn. Liep ik dan, op m'n All Stars, tussen de mensen met stokken, bergschoenen en regenpakken.. Nouja, het ging prima. Steil was het wel, maar des te meer trots waren we toen we helemaal boven waren.



- Apfelstrudel eten en warme chocolademelk drinken.

- Prachtige uitzichten bewonderen.

- Verjaardagsontbijt maken voor mama! Mama werd 50 terwijl wij in Oostenrijk waren, vandaar ook dat wij meegingen. Vroeg op staan om samen met papa naar de bakker te gaan, eitjes koken, de tafel mooi dekken..

- Omhoog gaan met de gondel. Soms best een beetje spannend, maar hoe hoger je komt hoe mooier het uitzicht wordt!

- Genieten van de zon die ik in Nederland nog veel te weinig gezien heb. En eindelijk zomer kleren aan kunnen!

- Plekken herkennen van je vakantie van een aantal jaren terug. Ik was toen met ooms, tantes en nichten mee.. De rest van mijn familie was hier dus niet bekend.

- Tokkelen over een meer, met prachtig uitzicht.



- Een koude cola drinken op een terras in de bergen.. en weer dat uitzicht!

- Een familiefoto maken waar iedereen goed op staat!

- Wandelen, wandelen, wandelen.

- Een dorpje in de buurt bezoeken dat erg leuk blijkt te zijn. Een gezellig dorpje, met een rivier en een mooi kerkje.

- En.. daar magneten scoren voor mijn verzameling!

- Rodelen op de langste rodelbaan van Oostenrijk. Beetje jammer dat elke rodelbaan waar ik tot nu toe geweest ben dit van zichzelf zegt ;)



- Uiteten gaan in een mooie, sfeervolle tuin.

- Een rondje wandelen puur om mooie foto's van die prachtige Oostenrijkse huizen te maken. Zo mooi.. die kleurtjes, de bloemen.

- Heel graag in de stoeltjeslift willen en er dan achter komen dat je dit eigenlijk best wel eng vindt.. Maar er later toch van kunt genieten!

- En het feit dat deze lift ons wel bracht naar een mega hoog (2300 m) punt in de bergen. Waar de zon scheen, waar ligstoelen stonden en waar we heerlijke gefrituurde pannenkoek aten (daar leek het tenminste het meest op).

- Chillen bij het zwembad, verdiept zijn in je boek, even opkijken en dan weer beseffen hoe mooi de bergen zijn!

- Dammen bouwen in de rivier. Een kleine bekentenis: ik keek vooral toe.


Ik heb de hele zomer zes dagen per week gewerkt. Ik genoot dus ook gewoon heel erg van het niets hoeven, een beetje uit kunnen slapen, kunnen chillen en van het feit dat ik samen was met mijn familie. We zijn allemaal druk en zijn niet vaak met zijn vijven samen. Helaas kon mijn vriend niet mee.. Dit plan was namelijk een beetje last minute gemaakt en hij kon geen vrij krijgen.. :(

Al met al heb ik echt enorm genoten van deze vakantie. Ook al was het maar zes dagen, waarvan we twee aan het reizen waren.. Het was de moeite waard! Ik heb ook besloten dat ik binnen nu en een aantal jaar nog eens naar Oostenrijk ga, dan kan ik het mijn vriend ook allemaal laten zien!

Ben jij wel eens in Oostenrijk geweest?

5 opmerkingen:

  1. Wauw wat een prachtige uitzichten! Oostenrijk lijkt best wel nog een mooie zomervakantiebestemming! Wat een fijne geluksmomentjes ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dit klinkt en ziet er echt uit als genieten<3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk al die genietmomentjes! Ik ben ook een keer in de zomer in Oostenrijk geweest en vond het toch wel mooi hoor, het is gewoon een heel mooi landschap! :)

    BeantwoordenVerwijderen