zondag 10 juli 2016

Leuke dingen om te doen als je thuis blijft deze zomer


Ga je, net als ik, deze zomer niet op vakantie? Dan is het wel zo leuk om toch een beetje het vakantiegevoel te hebben. Deze zomer ben ik één weekje vrij, samen met mijn vriend. We gaan een weekendje weg maar daarnaast willen we ook andere dingen gaan ondernemen. Zodat we er toch even uit zijn.


Bezoek een pretpark

Altijd leuk! In de zomer kan het wel druk zijn natuurlijk, maar het lijkt me fijn om een dagje door te brengen in allerlei leuke attracties. Walibi staat hoog op mijn lijstje, maar de Efteling blijft ook altijd mooi. Leuk om te doen als het niet heel warm is.

Een dagje aan zee

Je hebt dan geen vakantie geboekt naar de zon, de zee en het strand.. Maar in Nederland kun je ook prima een dagje naar de zee toe. Maak een wandeling over het strand, eet wat in een strandtentje of neem lekkere dingen mee voor een picknick, wandel over de boulevard en als het heel mooi weer is ga je lekker zonnen en zwemmen!

Ga naar een recreatiegebied in de buurt

Wij hebben in de buurt een recreatiegebied met een strandje, een meer, leuke eettentjes en er is ook de mogelijkheid om te waterskiën. Daar kun je ook heerlijk een dagje vertoeven. Er is bij jou in de buurt ook vast wel zoiets.

Een dagje naar de stad

Daar kun je van alles doen.. Wandel door de stad, ga gezellig op het terras zitten, relax in een parkje of ga lekker shoppen! Ik zou graag een dagje naar Utrecht willen om te shoppen, of naar Zwolle om lekker op het terras te zitten. Maar ook Arnhem, Enschede en Groningen vind ik hele leuke steden!

Bezoek de dierentuin

Een keer in de zoveel tijd vind ik de dierentuin heel erg leuk! Bij mij in de buurt is net Wildlands geopend (in Emmen) en hier ben ik heel benieuwd naar. Maar eigenlijk is iedere dierentuin gewoon hartstikke leuk,

Ga een weekendje of een nachtje weg 

Omdat wij er toch echt even uit wilden, hebben we een hotel geboekt in de buurt van Scheveningen en Den Haag. Hier gaan we lekker een weekendje naar toe. Je kunt ook heel goed één van bovenstaande dingen combineren met een weekendje of een nachtje weg!

Als je niet zoveel tijd hebt.. 

Misschien moet je ook wel de hele zomer werken. Dan heb je misschien niet zoveel zin om een dag ver weg te gaan. Maar het is wel leuk om leuke dingen te ondernemen en te genieten van de zon. Je kunt lekker op het terras gaan zitten, gaan picknicken in het park, een ijsje eten, een boek lezen in de tuin, een middagje varen, naar de sauna of spa, barbecueën met familie of vrienden..

Ga jij nog op vakantie deze zomer? 

Liefs,
Kim

8 opmerkingen:

  1. Picknicken in een park is zó leuk om te doen in de zomer :) Ik wil altijd nog een keer naar Giethoorn om daar te varen, maar ik hoorde dat dat een beetje overstroomd werd door Aziatische toeristen haha. Leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja heerlijk hè! Een dagje Giethoorn staat bij mij ook op de planning inmiddels, als het mooi weer wordt in ieder geval.

      Verwijderen
  2. ja ik wil heel erg graag nog naar de dierentuin en naar een pretpark deze zomer!
    picknicken ga ik ook zeker nog doen, echt geweldig vind ik dat.

    liefs joelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja zulke leuke dingen allemaal! Ik ga binnenkort ook naar de dierentuin, een dagje weg is sowieso altijd leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad! De dierentuin is ook erg leuk, naar welke ga je? :)

      Verwijderen
  4. Leuke tips! Ik ga nooit in de zomer weg, juist liever eerder of later. Dit jaar beide, want in februari was ik in Cuba en in september bezoeken we Amerika & Canada. We hebben een fijn reisjaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, dat is zeker een fijn reisjaar Marcella! Naar Canada wil ik ook heel graag een keer!

      Verwijderen