zondag 17 juli 2016

Souvenirs meenemen van vakantie


Ik ben gek op souvenirs die typisch passen bij de streek waar je op vakantie bent geweest en het liefst neem ik alle mooie dingen die ik tegenkom mee. Door de jaren heen heb ik leuke souvenirs meegenomen uit verschillende vakanties. De laatste jaren ben ik hier meer mee bezig en heb een enkele souvenirs die ik standaard overal mee neem.

Magneten

Hier ben ik enkele jaren geleden mee begonnen en heb inmiddels al een hele verzameling. Ik nam altijd een magneetje mee als ik zonder mijn familie op vakantie ging, voor op ons memo bord. Tot ik me bedacht dat ik, als ik uit huis ga, ook zelf wel een verzameling wil hebben. Afgelopen jaar ben ik voor de derde keer naar Kroatië geweest en daar heb ik gelijk magneetjes meegenomen van de plaatsen waar ik de voorgaande jaren ben geweest. Toen was mijn verzameling ineens zes magneten rijker, haha. 

Ansichtkaarten & een postzegel

Als ik op vakantie ben houd ik een soort dagboek bij. Hierin schrijf ik van alles: informatie over het land en de streek, to do lijstjes, de weersvoorspelling en ik schrijf erin wat ik gedaan en meegemaakt heb. Daarnaast plak ik er bonnetjes in en soms maak ik er een tekeningetje bij. Maar wat er standaard in zit: een ansichtkaart van de plaatsjes waar ik geweest ben en de laatste keren heb ik er ook postzegels bij ingeplakt. Ik verstuur trouwens ook nog ieder jaar kaartjes over de post, dat vind ik zo leuk om te doen! 


Schelpen

Van het strand neem ik altijd wel enkele schelpen mee, deze heb ik thuis in een potje. Ik doe hier verder eigenlijk niets meer mee, maar vind het gewoon leuk om te hebben.

Geld

Dat klinkt wel een beetje gek zo, misschien. Uit landen waar je niet betaald met de euro neem ik altijd wat muntjes en briefjes mee terug naar huis. Vaak staan er grote bedragen op dit geld maar is het in euro's niet eens zo veel waard. Dit heb ik van mijn vader, die spaart al vanaf kleins af aan muntjes uit landen waar hij geweest is. Vroeger kon dat natuurlijk nog veel beter dan nu, voor dat de euro er was. 

Typische dingen uit die streek

Turks fruit uit Istanbul. een schildpad van schelpjes uit Kroatië, een masker uit Venetië, een spaarpot in de vorm van een rode telefooncel uit Londen.. Ik word er blij van! 

Welke souvenirs neem jij altijd mee van vakantie?

Liefs,
Kim

Geen opmerkingen:

Een reactie posten