zondag 13 november 2016

Tips voor Tenerife




In oktober ben ik met mijn vriend tien dagen naar Tenerife geweest. We hebben hier een heerlijke vakantie gehad en het lijkt me leuk mijn tips met jullie te delen.

Eigenlijk hadden we een vakantie geboekt naar Turkije, maar daar voelden we ons toch niet echt goed meer bij. We zaten wel vast aan de data halverwege oktober, dus veel bestemmingen vielen al af in verband met het weer. Al snel kwamen we uit op Tenerife. Tenerife behoort tot de Canarische Eilanden en ligt ter hoogte van Afrika. Daarom is het vrijwel het hele jaar door mooi weer op Tenerife. Toen wij er waren was het nog dertig graden. Wel hebben we een aantal bewolkte dagen gehad waarop je niet echt kon zonnen. Dit komt doordat de wolken tegen de El Teide (de vulkaan op het eiland) aan blijven hangen. 

Wij hebben genoten van Tenerife en we konden een goede combinatie maken van relaxen en dingen ondernemen. Wij zaten in Costa Adeje in het zuiden. In het zuiden is het een paar graden warmer dan in het noorden, dus dat is wel iets om rekening mee te houden als je je vakantie boekt. 






Auto huren

Dit is echt mijn nummer één tip. Als je op een eiland zit, zonder auto, dan kom je al snel niet veel verder dan je hotel. Wij verbleven All Inclusive, dus wij konden in principe tien dagen lang in ons hotel blijven. Maar dat vind ik zonde. Ik wil wel wat zien! Wij hebben één dag een auto gehuurd, maar er is genoeg te zien om meerdere dagen een auto te huren. Wij hebben ongeveer zestig euro betaald en nog vijftien euro voor de benzine, wij hadden een volkswagen polo met navigatiesysteem (wel zo handig). De benzine is overigens erg goedkoop op het eiland, nog geen euro per liter! Je kan nog goedkoper een auto huren, maar wij vonden het wel zo fijn om dit via de reisorganisatie waarmee we waren te doen. Wij hebben een hele dag rondgereden en wij hebben onder andere Los Gigantes, Masca, Garachico en Puerto de la Cruz bezocht. Hierover wil ik nog een apart artikel maken! 




Siam Park

Een dikke aanrader als je van water en actie houdt. Ik keek hier erg naar uit en vond het achteraf ook één van de leukste dingen! Siam Park is een park vol waterglijbanen. Van de meeste glijbanen ga je in een band er vanaf. Er zijn een paar heftige glijbanen bij waarbij je heel erg hoog gaat en heel stijl naar beneden. Erg gaaf! Het lijkt een beetje op een attractiepark, je staat namelijk wel een tijdje in de rij bij de glijbanen. Vond ik niet erg, ik moest regelmatig even bijkomen van een ritje ;) Er is ook een groot zwembad bij, waar soms golven van drie meter hoog doorheen gaan. Geloof me, dat is echt hoog! En er is een grote 'rivier' waar je in je zwemband lekker doorheen kunt dobberen. 
Wij hebben dit geboekt via ons hotel, voor de entree en transfer (met zijn tweeën) waren wij ongeveer zeventig euro kwijt. 







El Teide en Nationaal Park Teide 

Tijdens je vakantie op Tenerife kan een bezoekje aan de El Teide echt niet ontbreken. Ik vond dit absoluut het hoogte punt van het eiland (letterlijk en figuurlijk, haha). En als je naar de El Teide gaat, rijdt je automatisch door het Nationale park dat nog mooier is. Wij zijn twee keer door dit gebied heen gereden. De eerste keer gingen we met een quad tour. Erg leuk om te doen, vooral voor mijn vriend. Hij reed en ik zat achterop lekker om me heen te kijken. Toen wij een auto huurden, zijn we nogmaals door het gebied gereden, maar namen nu een andere route. Zelf met een auto gaan heeft wel mijn voorkeur, dan kun je zo vaak en zo lang stoppen als je wilt. Want vaak stoppen ga je sowieso doen. Het landschap veranderd zó snel. Zo rijdt je door de bossen en zo lijkt het wel of je door de woestijn rijdt. Wij hebben de El Teide vanaf een afstandje bekijken, maar je kunt ook met een kabelbaan naar boven gaan. Voor het laatste stukje ben je een vergunning nodig. Denk er wel aan dat het een stuk kouder is daarboven, warme kleding is dus niet overbodig!







De boulevard

Omdat wij All Inclusive verbleven hebben wij te weinig tijd doorgebracht op de boulevard. Tja, we hadden in ons hotel ook erg lekkere cocktails! We kwamen er wel dagelijks eventjes, maar hebben twee avonden écht vertoefd op de boulevard. De eerste keer wandelden we een stuk richtig Playa de Las Americas om te kijken hoe het daar is, maar we belandden uiteindelijk toch in een cocktailbar dichtbij ons hotel, haha. De tweede keer hebben we ook nog de zonsondergang bewonderd, zo mooi! Als het overdag wat bewolkt was, of we waren het zonnen even zat wandelden we ook stukje langs de boulevard en bekeken de souvenirs uit de duizenden winkeltjes daar. Echt een ultiem vakantiegevoel vind ik dat! Souvenirs zijn echt van die hebbedingen die ik nooit kan laten liggen. 







Wat ik verder nog wel had willen doen..

Helaas konden we niet alles doen wat ons leuk leek, anders hadden we een heel volle vakantie gehad. Maar dat geeft niet. We hebben nu vijf dagen aan het zwembad of het strand geleden en zijn er drie dagen op uit geweest. Dat was een fijne verdeling! Als ik nog een terug ga zou ik graag een tocht met een boot willen maken, op zoek naar dolfijnen en walvissen. Dat lijkt me zo gaaf om te zien! Of gaan duiken, dat staat ook nog op mijn to do lijstje. Ook zou ik een dagje naar La Laguna en Santa Cruz (de hoofdstad) willen om hier rond te slenteren. Loro Parque is een bekende dierentuin op Tenerife, met onder andere een hele mooie orkashow. Zou ik nog een terug komen dan zou ik hier ook graag heen gaan op een minder warme dag. Wat ook leuk is: de El Teide bezoeken na zonsondergang, het schijnt dat het zicht op de sterren daar echt prachtig is! En ten slotte lijkt het me ook leuk om een dagje naar het eiland La Gomera te gaan, dat ligt heel dichtbij Tenerife.

Genoeg te doen dus op Tenerife! En het weer is perfect om te relaxen, dus ik vind Tenerife een hele dikke aanrader voor je volgende vakantie. Ben jij er al eens geweest? Laat me dan weten wat jij zo leuk vond aan het eiland! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten